T.Nándi

Nándinak egy P.U.B. bringája van, másfél év után ezek az élményei és tapasztalatai.

A Bringa
Mesélj, milyen volt a bringás életed a P.U.B. előtt?
Nagyszüleim sufnijából elővett ütött-kopott országúti biciklivel jártam. Szerettem mert volt időm vele foglalkozni, de elég hamar éreztem, hogy hosszútávon nem fog működni. Kényelmetlen volt és nehéz, beláttam, hogy az országúti nem városba való és mert már egyszerűen nem érte meg annyi pénzt rákölteni.

Miért döntöttél pont e-mellett?
Akkor laikus szemmel először a letisztult, minimalisztikus külsője tetszett meg. Szerettem volna magamnak építeni, de nem értettem igazán a bringákhoz, nem volt komoly tapasztalatom és azt sem tudtam, hogy mire lehet szükségem, pontosan milyen igényeim vannak.
Adtam a véleményedre, hiszen előtte is már sokat dumáltunk amíg a régi bringámat vittem be helyrepofozgatni. Igazából az ára volt kérdés, hogy tényleg megér-e nekem ennyit… De aztán amikor kipróbáltam, egyértelműen meggyőzött.

Rövid távú tapasztalat (vásárlást követő 5-6 hónap):
Imádtam vele közlekedni. Könnyen irányítható, gyors és kényelmes volt vele járni. A fékek kiválóan működtek. Attól tartottam leginkább, hogy kevés lesz az egy sebesség, de hamar rájöttem, hogy pont jó áttétet kaptam a városba. A kátyúk kerülgetéséhez már hozzászoktam az előző bringámmal, de ez jobban bírja, ha esetleg beleszaladsz egybe. Szépen lassan leszoktam a BKV-ról, egy idő után már nem is vettem bérletet hiszen felesleges volt minden nap bringával mentem dolgozni és az egyetemre. Az alkatrészekre nem volt panasz egyedül az ülés orrvarrása szakadt fel és a kihasználtságból adódóan volt pár defektem.

Hosszabb távú tapasztalat:
Egy idő után már azt vettem észre, hogy a biciklizés jelentős részét képezi az életemnek, már nem csak közlekedési eszköz volt, a hobbimmá vált. Barátokkal, ahogy bringáztam lehetőségem volt kipróbálni más bringákat is amikkel városban járnak. Ekkor éreztem igazán, hogy ami a bringámon van az nem véletlenül lett rá téve. A széles pedál, a hajlított kormány, a jó minőségű fékkarok, a defektálló külső mind tudatosan került a helyére.

Azóta mit kellett cserélni a bringámon:
Naponta átlagosan kb 20-25km mentem vele 2016 júliusa óta. Máig számítva ez úgy 13 000 km-t jelent nagyjából. Ezalatt 3-szor cseréltem a hátsó külsőt. Örökhajtással ez fogyó eszköz, (főleg eleinte gyakran skideltem) de SS+-ra cseréltem mindig. Az első külsőm csak egyszer kellett cserélni mert felütöttem padkával. Belsőt kb 8-szor de ez annak volt köszönhető, hogy halogattam a külső cserét. Az első villát mert neki mentem egy oszlopnak és meghajlott. Fékbetétet csak egyszer egy év alatt, utána a fékeket levettem amikor átváltottam fixre. A láncot nem ápoltam becsülettel sokszor állt a szemek közt a kosz, de egy fél évet simán bírt aztán pár hónapot fix hajtással, ahol rángatva volt rendesen. A hátsó agyat 9 hónap után mert a fix oldala könnyen kiengedett, de a másik oldalra nem volt panasz. Más dolgot igazából csak kíváncsiságból vagy esztétikai okból cseréltem. (Markolat, kormány, pedál, stucni) Egyedül a patent pedál és a stucni, aminek volt értelme és nem is cseréltem őket vissza az eredetire. Mindezt úgy, hogy nem kíméltem, egy hosszabb túrán is voltam ez idő alatt (200+ km pár nap alatt). Esőben, hóban, kánikulában, fagyban nyúzom.

Most összefoglalva:
Nagyon jó bicikli, a szívemhez nőtt. Az ára nagyon is megéri, aki komolyan gondolkodik egy biciklin, amivel rendszeresen városban tekerne ezalatt nem is érdemes kalkulálni (Tény, hogy nem erre való, de akár túrákra is ellehet vele menni én kifejezetten élveztem). ,,Nincs rajta se váltó, se teleszkóp és mégis mennyibe kerül”- ehhez csak annyit fűznék, hogy nem véletlenül. Nem csak egy közlekedési eszközt vettem az árából, hanem rendszeres élményt. Az alkatrészeket említve az van rajta, ami kell és csak annyi. A váz az előző bringámhoz képest alumínium és sokkal könnyebb, igazi felüdülés volt. De más bringákat kipróbálva és egy kis tapasztalatot gyűjtve úgy érzem, egy árkategóriával jobb vázat érdemelne kedvezőbb geometriával és jobb anyagminőséggel. Ez már csak az én vágyam utólag, de akkor ugye az egész bicikli jóval drágább lenne így kétlem, hogy megvettem volna.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.