Menü Bezárás

Speedmaster – tesztvezetés

9 hónap tesztelés után szeretném bemutatni eddig munkásságom eszenciáját a “Speedmaster” névre keresztelt teherkerékpárt. Nevét nem az óráról, henem egy Heidelbergi nyomdagépről kapta. Tisztelgés édesapám előtt, aki 50 évig dolgozott a gyulai Dűrer nyomdában.

A jármű: 3 év kísérletezés után 2023 augusztusában elkezdtem a prototipus tervezését. Célom az volt, hogy egy könnyű és maximálisan megbízható bicajt konstruáljak. A Karbantartás és a meghibásodások minimalizálása volt a terv. 10 hónaptesztelés bizonyítja, hogy az alapmodellen semmit nem kellett javítani.

A paramétereket.

Váz: A Speedmaster váza egy általam kitalált kombináció, melyet eddig még nem alkalmaztak a teherkerékpár gyártásban. A raktér oldalán dupla acélcsövet vezetek végig, mely közé beszerelek egy 50mm széles alumínium zártszelvényt. Ezzel a váz extra meren lesz, nincs himbálózás, stabilabbá válik és nem vész el a mozgási energiád. Az acél csövek könnyebbek és merevebbek a szerkezeti acélokénál, vagy a kerítésnek használt zártszelvényeknél. Kör profilt használok, mely hegesztése komplikáltabb, viszont a stabilitása lényegesen nagyobb. Hegesztéshez Argon védőgázas ívhegesztést használok(TIG). a vázat egy külön a Speedmaster részére gyártott vázsablonban (JIG) szerelem össze. Első lépésben a 80x53cm-es rakteret készítem el, melyhez hozzáépítem a váz hátsó idomait. a legkritikusabb középső részen dupla csövezetet használok.

A váz, villa, kormányrendszer kombinációja külön is megvásárolható. 450.000.- az ára mely a festést is tartalmazza. Minden vázat egyedi méretedre gyártok.

Villa: BMX villát alakítok át tárcsafékesre és erre hegesztem rá a kormánymű konzolját is. 1 1/8 extra masszív ipari csapágyas kormánycsapággyal

Első kerekek: Novatech iparicsapágyas tárcsafékes, anyás, nem gyorszáras 36 lyukas. Felnije a legmasszívabb szegecselt BMX felni, 2mm-s Dt küllőkkel fűzve

Hátsó kerék: Remerx Top Disc 32h, Alfine 8, 2mm-s Dt küllőkkel.

Raktér: a raktér alja 5 rétegű csúszásmentes szimpaddeszka, oldalfa 5 rétegű impregnált lemez. Mindkettű szériatartozék

Hajtás és váltó rendszer: A Speedmaster minden esetben 8 fokozatú Alfine agyváltóval van szerelve. Csodálatosan könnyedén gördüla legminimálisabb ellenállással. Választhatod lánchajtással, vagy Gates szíjhajtással, mely utólag is pocionálható rá.

Fékrendszer: Shimano hidraulikus tárcsafékkel 160 as tárcsákkal van szerelve elöl és hátul is, de kérheted hátul V fékkel. Én ez utóbbit használom teljes megelégedéssel.

Gumik: Első gumi Maxxis Grifter, hátsó Panaracer Tourguard plus 622-35

Nyereg: WTB Volt acél pálcás a neked megfelelő méretben

Markolat: Ergon GP 1

Ahogy a leírás is mutatja, nem spóroltam semmin, mivel a teherkerékpár hatékony és biztonságos üzemeltetéséhez nem csak strapabíró alkatrészekre, de kényelemre is szükség van. A kényelem ugyanannyira fontos mint a strapabírás.

Extrák:

A Speedmaster nem kapható készletről. A te méretedre egyedileg gyártom. A RAL színskála alapján kerül szinterezésre, majd egy alapos próbatekerés után veheted át a saját teherbringádat.

Elektromos rásegítés:

A Speedmaster műhelyemből elektromos rásegítés nélkülkerül ki. A jármű paraméterei emberi erővel történő hajtásra lettek kifejlesztve. Utólagos átalakítás után a termék garanciája megszűnik.

Minden kerékpárra 2 év garanciát vállalok abban az esetben, ha a vásárló betartja az éves Bringawhellness priódust.

Amennyiben felkeltette az érdeklődésedet a termékem, jelentkezz tesztvezetésre. Egy egyeztetett időpontban első lépésben a Puskás stadionnál próbálhatod ki a cargobringát, majd ha megtetszett kibérelheted hosszabb időre is.

A Speedmaster lánchajtásos verziója 950.000.-

A Gates bordásékszíjas modell ára 1.050.000.-

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − hét =