2017 ben vásároltam egy teherkerékpárt, mert szükségem volt egy járgányra amivel bevásárolni járhatok. Felmentem a jófogásra, beírtam hogy teherkerékpár és ott volt a szemem előtt. Felnevettem, el sem hittem hogy ilyen egyszerű lesz. Sikerült vennem szegedről egy nexus 7-el szerelt bicajt, amit valaki sablon nélkül egy holland tehercanga mintájára készített. Jó kis igásló volt, 6 évig használtam, megvan még, de 4 éve elkezdtem dolgozni a saját modellemen. A terv ugyan az volt mint minden esetben, a legjobb amit csak tudok tervezni. kb 3 év tervezés, 2 prototipus gyártás után megszületett a forma, kialakult a felszereltség és elkezdődhetett a gyártási folyamat tervezése.
Ahhoz hogy a Speedmasterrel ne forduljanak elő a klasszikus hibák, a kritikus pontok elég strapabírók legyenek, de mégis jó legyen a bicaj súlya, ki kellett találnom az ideális formát és vázszerkezetet és megtalálni a megfelelő anyagokat. A BMX es múltamból tudom, hogy ilyen jellegű igénybevételre megfelelő az acél, abból is a cső forma. Bárnehezebb vele dolgozni, de a végcél, hogy sokáig bírja. Egy felmerülő probléma szokott lenni, a raktér rugalmassága, amivel a kerékpár veszít a merevségéből. Ezt egy alumínium merevítéssel oldottam meg amit elveveztem SAS (steel-alloy-steel) nek, mivel a két acél cső közé beszorítottam egy alumínium zártszelvényt ami kimerevíti az egész raktér szakaszt.
A bordásékszíj a legmagasabb szintje a kerékpár hajtásoknak. Mivel a speedmasternél a legkevesebb gondozás volt a fő szempontok egyike, így Gates forgalmazóként logikus volt hogy megkapja a szíjhajtást. Profi áttétel számláló program segítségével, bármilyen bringára adaptálható ez a rendszer.
A Speedmaster váza, egy külön erre a célra épített vázsablonban készül. A raktér mérete fix 80×53 de a váz hosszát mindíg a megrendelő méretére alakítom.
Lehetőséged van bármilyen szolíd, vagy őrült színt választani a bicajodnak
ERGON markolat WTB nyereg mind a legkényelmesebb bringázást szolgálja.
2017 óta megelégedetten használom ezt a két márkát ezért a Speedi is ezt a külsőgumit kapja. Elől a Maxxis Metroloads kifejezetten teherkerékpárok számára gyártott gumija, hátul a Panaracer Tourguard PLUS
A járgányt a shimano hidraulikus rendszere lassítja vagy állítja meg a legminimálisabb erővel.
Szintén a Shimano tól érkezik az általam ismert legprecízebb Alfine 8 as agyváltó.
Velvárt által forgalmazott BMX villát használok.
Egyedi tervezésű kormányműrendszerét, villa papucsait és tárcsafék konzoljait számítógép vezérelt plazmavágással egy nagyon tehetséges mérnök tanuló fiatalember készíti nekem
A kerékpár nem kapható készletről, csak egyedi megrendelésre gyártom. A műhelyben található egy prototipus amit kipróbálhatsz vásárlás előtt. Elkészülési ideje 3-4 hét
2023 szeptemberében kezdtem el használni a saját Speedmasteremet. 1 év hibátlan tesztelés után jött el a pillanat hogy megépítsem az első vásárlónak szánt darabot.
A Magyar tervezésű és kivitelezésú Speedmaster teherkerékpár ára 1.200.000.-






