Pisi a Campánál

Vicenza-Padova-Velence-Jesolo-Monfalcone-Sistiana
2024.07.25-07.29
Induláskor a cél az volt, hogy elérjünk a legközeebbi tengerpartig. Magyarországon és
Olaszországban nem, de Szlovéniában, tanulva a tavalyi kirnándulásból, automatikusan az
autópályát választottuk. A heti matrica személyautóra 16 eur, a traszporterre ennek a duplája
32 eur volt, de így is megérte, gyors is volt, a táj is szép és van egy csomó alagút. A matrica
percek alatt megvásárolható online a https://evinjeta.dars.si/hu/tudnivalok-az-e-matricarol
oldalról. Az autópáyláról még a határ előtt Sežana településen lejöttünk, így Olaszországba
már kanyargós, kis utakon keltünk át.
Az egyszerűbb parkolóhely keresés érdekében úgy döntöttünk, hogy nem Triesztbe megyünk,
hanem a tőle 30km-re lévő, hírhedt Monfalconet céloztuk meg, végül a google térképre bökve
csak Sistianaig jutottuk. Ez jó döntésnek bizonyult, volt árnyékos parkoló, nagyon finom
pizza (Pizza Al Taglio Joy Sistiana), a part is hangulatos, és nem zsúfolt (legalábbis
hétköznap).
Másnap bringával mentünk át Monfalconeba, részben érintve a tavalyi kirándulás egy
szakaszát. Monfalcone előtt érdemes lehet megállni, mert több látnivaló is van egy helyen. A
Chiesa di San Giovanni in Tuba, ami egy pogány időkig visszavezethető múltú templom és a
Monumento ai Lupi di Toscana, ami egy háborús emlékmű és mindez gyönyörű természeti
környezetben. Monfalconeból vonattal mentünk tovább Velencébe majd átszállás után
Vicenzába. A vonatozás mind árban mind élményben hozta a hazai hangulatot. (az olasz
vonatok zenei stílusokról vannak elnevezve, ami nagyon menő. Várom a MÁV vonatok új
neveit a Flirt és a Kiss vonalon elindulva, ami a zenés témánál is nagyobbat üthet 🙂
Vicenza történelmi belvárosa nem bizonyult elég vonzónak ahhoz, hogy ott maradjunk, így a
Campagnolo gyár felkeresése után tovább álltunk. A gyár nem látogatható, de egy
kézmosásra és vízvételre a wc-ig bejutottunk. (Olaszország továbbra sem bővelkedik
közkutakban, de mindenhol szívesen adtak csapvizet, ahol kértünk.) Innen Padova felé vettük
az irányt, útközben ránk esteledett, így ott sem sokat időztünk. Pizzából és sörből energiát
nyerve tettünk egy kört a belvárosban, majd táborhelyet keresve a városból kifelé, Velence
irányába indultunk. (Padovában este 9 után ne keressetek nyitvatartó élelmiszerboltot). Az
éjszakát egy benzinkút mögött töltöttük. Az olasz vendégszeretetet mi sem példázza jobban,
hogy reggel a benzinkutas fickó, ránk se hederített, hagyta, hogy nyugodtan összeszedjük
magunkat és elhagyjuk a terepet. Velencében a Parco San Giuliano parkban töltöttük a napot.
Ez egy hatalmas park, tele sportpályákkal, játszótérrel, mosdókkal stb. és egy hellyel, amit a
google térkép Bubu&Dudu beach-ként jelöl, de nem lehet fürdeni, viszont megfigyelhető az
olasz nyugdíjasok hétköznapi élete. Ez egy másfajta élmény volt Velencébő, mintha átkeltünk
volna a történelmi részre. Innen elindulva úgy döntöttünk, hogy tengerparton töltjük az estét,
így jutottunk el Jesoloba. Jesolo egyszerre Siófok, Ozora a Sziget fesztivál és még sok
minden más. Végtelen hosszú sétáló utca, fények, éttermek, bóvli boltok, tömeg. Nyaralás
ipar. Végül a sok egyennapernyő, egyennyugágy part közül kiválasztottunk egyet és ott
aludtunk. Ez senkit nem zavart, reggel a partszakasz rendjéért felelős signore csak finoman
arra kért meg, hogy toljuk ki a strandról a bringákat. Innen egy maratoni tekeréssel jutottunk
vissza Sistianaba, ahol a Bodzát hagytuk. Nem csak a 120+ km volt maratoni, de a hőség is.
Ez, ahogy annak lennie kell, rányomta a bélyegét a hangulatra. Megtapasztaltuk, milyen, ha az energia egy adott távra van beosztva. Volt egy kis Snickers reklám forgatás, de végül pizzával, strandolással feloldottuk a feszültséget

A Sistiánai kavicsos partról egy nagyon különleges hangulatú emelkedőn felfelé, autók és motorok közti sprinttel és egy kiadós esővel zártuk a nyaralást. (legalábbis a családbarát verzió szerint)

Pro tippek magunknak meg a hozzánk hasonló nem hardcore bájkpekking arcoknak:
 kevesebb cucc kevesebb gond
 telefontartó jó, ha van a bringán
 feltöltött powerbank inkább kötelező, ha lehet 2db(bár mindenhol, ahol kértül tölthettük a telónkat)
 minimális ennivalóval érdemes feltankolni, mert ezen az útvonalon nincs minden
sarkon élelmiszerbolt. Lidülaldi van útközben, ezekkel a kaja-pia kültség a negyedére csökkenthető
 érdemes lehet a google térképtől eltérő navigációt használni, ha mégis maradt a
google, akkor tökéletesen megteszi az autós útvonal is, az olasz utak továbbra is
szélesek és jóminőségűek, az olaszok jól vezetnek
Ajánlom ezt az útvonalat, mert nem csak az érintett városok miatt, hanem a táj és a természet
miatt is érdekes. Van folyó, tenger, hegy, síkság, város, falu, tanya, rengeteg érdekes
gazdasági épület és ez a kb 300 km-s út tényleg egy olyan képet ad Észak-Olaszországról,
amit a tengerparton fekve vagy a hegyekben bringázva nem lát az ember.