Folytatom a kemény magnak szóló cikksorozatomat amit bárki olvashat.
2016 februárjában történt, hogy Havasi Zoli BIKEMAFFIA hatékony közreműködésével és a SZIMPLA val való kölcsönös szimpátia kivirágzása képen lehetőségem nyílt megnyitni a saját Bringaboltocskámat.
A célom az a mai napig is, hogy kurva jó bringákat építsek. Véleményem szerint a kerékpár klasszikus rendeltetését nézve az imént említett kurva jó bringának a következő kritériumoknak kell megfelelnie. Legyen megbízható, könnyű, kényelmes és a legegyszerűbben fenntartható. Plusz opcióként személyre szabható legyen a stílusa, ráadásul vásárlás előtt kipróbálható. Tisztelt publikum bemutatom a PUB-ot a kocsmábajárós bicajt.
Ezzel meg is fejtettük az ideális bringa szinonimáját. VISZLÁT!
Nyugalom, most jön a különbség. A RideKálmán bringaboltocska egyik specialitása, hogy és nem árulok gyári felnőtt bicajokat, kizárólag a saját koncepcióim alapján építem a PUB, CHURCH, VATICAN (egyenes láncvonalú) és ROVER( külsőváltós) bringákat. Gondosan válogatott alapanyagokból, nem köt semmiféle szerződés az alkatrészforgalmazókkal, amint találok egy jobb minőségű terméket, bármikor lecserélhetem. A kezdetekhez képest csupán a külsőguminál jött be a Continental super sport plus mellé a Panaracer Tourguard és a Ribmi PT opciónak. A fékrendszernél azért történt márkaváltás – ami a minőséget nem befolyásolta – mert 2021 ben a Mali mellett a Hauser nagykereskedés is bezárta kapuit. De boncoljuk szét a PUB ot és nézzük meg, hogy mitől ajánlom ezt a bringát a hosszútávú napi használatra, futárkodás, vagy ingázás céljára.
A PUB legnagyobb fegyverténye az egyszerűsége. Akár 8 sebességes Alfine váltóról, akár az 1 sebességes verzióról beszélünk, a lánc mindkét esetben tök egyenesen fut, ez az úgynevezett láncvonal. Ez azért lényeges, mert az egyenes láncvonalnál forgatod a legnagyobb hatékonysággal a hátsókereket.
Hajtásrendszer karbantartása: Mivel a kerékpárt az ember az izomerejével hozza mozgásba, így a leghatékonyabb akkor lesz a hajtásrendszered, ha rendszeresen ápolod és karbantartod, vagy tartatod. Hogy is kell ezt csinálni. Néhány fő szabály!
- Kenőolajat csak tiszta rendszerre csepegtess. Mielőtt használnád az olajzódat, a teljes útvonalat, ahol a lánc közlekedik, pucold tisztára. Sniccerrel távolítsd el a lerakódott vastag olajsár réteget, majd egy rongyra fújj WD 40 et és töröld fémtisztára a hátsó fogaskerekeket, a váltógörgőket, az első lánckereket és a láncot.
- miután minden tiszta és SZÁRAZ, tisztítószernek nyoma sincs a felületeken, használhatod a csepegtetős olajzódat. Hogy miért nem spray? kenőolaj kizárólag a görgőkre kell cseppenteni és nem többet mint egyetlen cseppet. Minden plusz mennyiség pormágnesként fog funkcionálni. NEM KELL HOGY LÁTSZÓDJON a kenőanyag a láncon. Egy jó minőségű kenőanyaggal amit nálam mindig megtalálsz, egy kenéssel akár 150 -200Km-t is elkerekezhetsz. Utána jöhet a törölgetés és a friss kenés. Hidd el ha egyszer alaposan letisztítottad és betartod a kenési periódust, 1-2 perc alatt végezni fogsz a kenéssel.
- és most jön a miértre a válasz. nem csak gyorsabb leszel, energiát takarítasz meg, de a hajtásrendszered élettartamát akár 3xosára meghosszabbíthatod, ezzel az aprócska művelettel.
- lánc elhasználódása. ennek megállapítására találták ki a lánc nyúlás mérőt, melyet a lánc görgői közé helyezve megállapíthatod, hogy mekkora a kopottság mértéke. A két érték a kopottság 50 illetve 75%-át jelzi. 50 %-l elegendő a láncot cserélni, 75-nél már a hátsó fogaskeréksort is szükséges
- Soha ne használj nagynyomású mosót, kivéve ha utána elviszed egy Bringawhellnessre a gépedet, ahol újrazsírozzák az agyakat. A Sterimob. gőzborotva ugyanis vizet juttat az agy belsejébe, ahol a kenőzsír van és az vízzel keveredve elveszíti kenőképességét.
Kevesebb szó esik róla, de annál fontosabb kiemelni, hogy te mit tehetsz annak érdekében, hogy a hajtásrendszered élete minél hosszabb legyen. Pörgess és válts. AZAZ
- Pörgess: az ideális másodpercenkénti 2-es csapásszámmal a hajtásrendszeredre nehezedő terhelést töredékére csökkented. KB a negyedét kapja a cucc ilyen esetben. példaként szoktam hozni, hogy egy gépkocsival is el lehet indulni 3-as-n, csak éppen havonta kellene kuplungot cserélni és miegymást. a 120 as BPM-el nem csak a vasra nehezedő nyomást csökkented, de a térdedre no meg az egész szervezetedre jutó megterhelést is.
- Éppen ezért kell használni VÁLTÓT. Kurva jól néz ki ez egysebis bringa, és nekem is beletelt kb 5 évbe amíg rászántam magam az agyváltóra, de az egyik legjobb döntésem volt. Csúszó, vagy ejtőpapucsos 120mm-as nyomtávú vázakba ideális megoldás a Nexus 3 agyváltó. Az agyváltó legnagyobb előnye, hogy álló helyzetben is válthatsz. Fontos hogy ha lötyögni kezd az agy, azonnal ellenőriztesd és tartsd be a 6-7000.- kilométerenkénti, de legalább éves javítási periódust
- ha külső váltód van, akkor azt javaslom, hogy törekedj arra, hogy a láncod minél egyenesebben fusson.
Ne feledd, a kerékpár egy élettelen tárgy, nem tud magáról gondoskodni, ez a te feladatod. Megveheted a legmenőbbnek kikiáltott bicajt is akár, de gondoskodás nélkül idő előtt el fog használódni. Viszont egy rendszeresen karbantartott egyszerűbb bicajjal is lehet élmény a kerekezés
Következő cikkemben megsúgom, mi a kényelmed és a biztonságod legütősebb kártyája. A Gumiválasztás lesz terítéken.